vrijdag 26 april 2013

schreeuw

de hele nacht
heeft zich van binnen
diep van binnen
een schreeuw ontwikkeld
schreien gaat niet meer
ik sta droog
al mijn tranen 
slaan naar binnen
mijn droge ogen
zien helder
oh zo helder
maar het draait
in mijn maag
het bonkt mijn hart
en als ik een ziel zou hebben
kon je hem horen scheuren
en dan
ook nog dat stemmetje
in mijn hoofd
het fluistert
het daagt me uit
het scheld me stijf
het troost me
en het lacht mij uit
en diep van binnen
maar niet eens meer zo heel diep
zit een schreeuw
af en toe komt hij bijna naar buiten
maar dan roept dat stemmetje
diep
heel diep in mijn hoofd
die schreeuw weer terug
godverdomme
ik kan niet huilen
ik kan niet schreeuwen
en ik voel mij scheuren
nee het is niet mijn hart dat breekt
die is het wel gewend
nee het is niet mijn lever
ik drink geen druppel
niet nu
nu zou het mij gek maken
en alle remmen weg halen
en als bij mij de remmen weg gaan
pfff, laten we het daar maar niet over hebben
en ja hoor
daar is dat stemmetje weer
met de verstandigste woorden tot nu toe
wil je weten wat het zegt
het zegt
'klootzak, dit is je schreeuw
 hij is er uit en nu niet meer zeuren'
en ik hou wijselijk mijn mond
want ja
ik hoor mijn woorden schreeuwen....

©pieter 260413

1 opmerking: