zondag 8 november 2009

Gebed

Mijn God, mijn God, waarom heb ik U verlaten
Waarom maakt U het zo makkelijk U te haten
En waarom gunt U mij geen rust
Is het omdat ik gelijk Judas uw zoon heb gekust

Waarom is dat wat U Abraham bespaarde
en voor U zelf bewaarde.
Ja, dat drama op Golgotha, dat kruis
het fundament van Uw kerk, Uw huis
God is groot, God is goed, waarom dan al dat bloed
Dat mij verlossing zou moeten geven
Op weg naar een eeuwig leven

En mijn gebeden
Waarom gaf U nooit een antwoord mee
Of vroeg ik teveel
En was uw zwijgen een keihard nee

Ben ik voorbestemd te lijden in het vagevuur
Knarsetandend, ach en wee, moet ik na de hel op aarde ook nog eens met Satan mee
Waarom explodeerde Uw kerk in honderd scherven
Allemaal een eigen dogma en hoe de hemel te erven
Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken
Veel te veel gaten en net zo veel hoeken

Of gaf U mij de aardse plicht.... te blijven twijfelen en zoeken
Zelfs om U soms te vervloeken.
Om uiteindelijk als Paulus
uit te komen bij het pad van het leven en het licht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten