maandag 12 maart 2012

vliegen

ik ruik het schroeien van mijn vleugels 
ik vlieg weer eens veel te hoog 
maar ik kan niet stoppen 
want weet je wat het is 
als ik nu ga dalen 
ben ik bang dat ik iets mis. 
ik stort nog liever neer 
verzuip nog liever in het zeer 
dan niet te weten wat kan zijn 
ja, willen weten doet soms pijn 
nee, geef me geen advies 
ik kan niet anders leven 
het is niet dat ik hiervoor kies 
het is gewoon mijn lot 
vliegen tot ik neerstort 
maar wel even 
heel dicht bij god 
en eens dan komt de dag 
dan vlieg ik voorbij de zon 
en lach mijn laatste lach 
omdat ik altijd heb geweten 
dat ik dat dus kon 
misschien lukt het vandaag 
en anders morgen 
of volgend jaar 
misschien stort ik nog 1000 keren neer 
maar eens 
ik weet het zeker 
geraak ik daar 

©pieter 110312 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten