donderdag 28 juni 2012

voor mijn gevlogen vlinder

mijn pen 
raakt zijn schaduw 
op het papier 
ik schrijf 
de schaduw 
van mijn gedachten neer 
en verdwaal weer 
in het nu en hier 

verborgen 
in die schaduw 
daar huist 
jouw silhouet 
de lijnen zijn gevangen 
in mijn gesponnen 
schaduw - web 

nog heel geregeld 
raakt mijn schaduw 
de jouwe even aan 
maar zoekende 
naar licht 
zien we elkaar 
nog nauwelijks staan 

in de schaduw 
van ooit 
zo warme liefde 
voel ik niet langer 
jouw gemis 
of de kille kou 
het is de warme schaduw 
van het weten 
en die warmte 
geef ik jou...... 

© pieter 280612 

3 opmerkingen:

  1. Mooi! Het zou maar over je geschreven worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leid me af,
    breng me tot leven,
    geef me een reden
    om te dansen
    door de regen,
    bewonder met mij
    het dagelijks bestaan,
    net zo lang tot ....
    ik niet eens meer door heb
    dat ik aan het vechten ben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. voor jou [****]



      voor al het moois
      het zacht en hard
      het liefdeloos
      en vol met hart
      en al het 'koos'
      van lief
      en lijf
      en leven
      ...
      voor al de tranen
      en de smart
      voor al het klinken
      en de klanken
      het blijven
      gaan en geven
      en het lachen
      om het leven

      voor iedere kus
      die jij mij gaf
      voor iedere dag
      die met een lach
      met liefde werd gegeven
      en al het samen dat er was
      in ons
      samen leven
      voor jou
      voor jou alleen



      ©pieter

      Verwijderen