vrijdag 16 januari 2015

alles


Alles wat ik wil
is de wind in mijn haar.
Ik wil dansen op het randje.
Zonder angst voor het gevaar.
Ik wil lachen om mijn huilen.
En huilen om mijn lach.
Ik wil leven voor vandaag.
En alles doen
wat niet meer mag.
Ik wil zwemmen in het vuur.
Ik wil me branden aan het water.
En nooit meer op tijd zijn.
Want de de tijd,
die is later.
Ik wil waken in mijn bed
en dromen op de dag.
Ik wil eigenlijk alles doen
wat eigenlijk niet mag.
Ik wil het bitter proeven
samen met het zoet.
Ik wil alle smaken kennen.
Zelfs de smaak van bloed.
Ik wil
klanken
kleuren
smaken
geuren...
Ik wil vallen om op te staan
en komen om weg te gaan.
Van alles wil ik meer.
Tot aan het randje
van het zeer....
En soms.
Soms wil ik huilen.
Huilen om de pijn.
Niet om mijn zeer.
Maar dat van anderen.
Veroorzaakt
door het willen van mijn zijn.....
©pieter..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten