dinsdag 12 augustus 2014

de stilte


de stilte
ja de stilte
weet je wel
welk lawaai
de stilte
doet leven?

het is de stilte
van het geluid
van liefde
de liefde die zich stilt
in het lawaai
van het dagelijks leven

het is de roddel
en het rumoer
net als de 'klant'
net als 'de hoer' 
ja, de stilte...
dat waar men niet over spreekt..

het is
waar niemand het over heeft
het is
de stilte van de schaamte
voorbij  het  spreken
van dat
wat
gezegd
had moeten worden

ja het is de stilte
van alle hoeren
van al hun klanten
van alle junkies
van alle dealers
van iedereen
die denkt te weten
het goede te doen

het is
ja het is
en in de stilte van de nacht
kan het zijn
en is het wat het is
ook al is het raak
zelfs al is het mis

spreek of spreek niet
spreek de stilte
zwijg in een luide storm
in een orkaan
van wervelende woorden

en toch
zelfs als je mij castreert
zelfs als je mijn woorden
weghaalt
en weg uit mijn denken 
dan nog
zal het zaad van mijn weten
zich een weg weten te vinden
in jouw nooit gedachte denken

en ik
ik sterf mijn streven
in onvolmaakte gedachten
om dood te gaan
en op te staan
in dat
wat wij benoemen
als het leven

want dit alles
is net als de belofte
van de herfst
van de winter
van het donker naar het licht
naar de lente
die ooit komen zal

en alsjeblieft
laat mij sterven
in de stilte van de lente
ver voorbij de zomer
die de herfst 
begraven heeft
in de winter van eenzaamheid

en vries mijn woorden
in de stilte
van jouw 
bevroren denken

maar weet
dat ik blijf geloven
in het nieuwe denken
dat iedere nieuwe lente
mij keer op keer
zal blijven schenken    





©pieter  aug/14

Geen opmerkingen:

Een reactie posten