zondag 22 januari 2012

sprakeloos


Ik krijg mijn woorden niet meer op papier
ze stokken in mijn hoofd en blijven hier
om door te rotten in gedachten
ik kan mijn woorden niet wegen
daarvoor zijn ze te zwaar
dus ben ik niet bij machte
je te kunnen troosten
daarvoor zijn ze veel te waar
ze doen je pijn
en maken je boos
je ziet ze als verwijt
maar het is niet aan jou
het is mijn verdriet
en spijt

en al mijn lieve woorden
en al mijn houden van
dat gooi je van je af
omdat je niet geloven kan
ik weet
dat ligt in het vertrouwen
en een stukje rouwen
waarmee jouw verleden
mijn verleden raakt
het is niet dat ik ooit heb gelogen
maar puur mijn onvermogen
uit angst je te bezeren
dat ik dingen deed
die ik zo niet had moeten doen
en ik weet wel dat ik dat vertrouwen
niet terug krijg met een zoen

al de actie en reactie waarmee
we elkaar bestrijden
brengt geen licht of lucht
is slechts benzine
op een sluimerend lijden
het vuur dat ons beiden verteerd
legt een rookgordijn
over alles wat we hebben geleerd

ik ben zo moe om steeds maar weer te moeten bewijzen
dat ik niet langer vlucht in dromen van de draak
ik heb er heel mijn leven over lopen liegen
en nu het niet meer nodig is neemt het leven wraak
ik begrijp je angsten maar al te goed
denk niet dat ik niet weet wat dit met je doet
maar als je vrees de waarheid fluistert
bij alles wat je ziet en denkt
en alles zo weet in te kleuren
dat het de waarheid krenkt
dan ligt het aan mijn doen en laten
en de twijfel en de gaten
die ik daarmee in jouw denken sla

©pieter...2/10/11

Geen opmerkingen:

Een reactie posten