dinsdag 29 november 2011


Wat 1 rare droom vannacht.
Was het wel een droom.
Of was het mijn geweten dat sprak....
Ik stond met appels te gooien,
wild en woest,
ze spatten uit elkaar,
smeet ze helemaal tot prak...
Was het de appel uit het paradijs?
En waar was dan die slang?,
en waar die vrouw?
Nee, ik denk dat ik zelf die slang was
en de man die aan zijn eigen kennis niet getrouw
zichzelf de hof van eden heeft uitgesmeten.

Nee, het is echt gebeurd
Ik was het die stond te gooien
Boos en onmachtig met mijn voelen en denken
en in het echt was er wel degelijk een vrouw
Die ik op dat moment
met al mijn houden van
geen liefde meer kon schenken
En nu na deze 'zonde' rest mij slechts berouw
Het jaagt me op
zelfs in mijn dromen
Want ook ik ben bang
voor die man
waar is die vandaan gekomen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten