dinsdag 29 november 2011


Ik heb mijn rugzak afgegooid
hij werd me veel te zwaar
verder lopen ging niet meer
iedere stap die deed me zeer
ik was er wel mee klaar
al dat wel en wee
alles sleep ik mee
heel veel kan er worden weg gedaan
hoef ik niet meer mee te sjouwen
dus hoogste tijd om even stil te staan
en de rugzak om te keren
alles er uit
om zo
wat ruimte te creƫren
… … …
heel veel oude pijntjes en verdriet
wat moet ik er mee
nodig heb ik ze niet
en al dat stomme schuldgevoel
en spijt
het vreet energie
het stopt de tijd
zo dat geeft me een ruimte
als ik dat weg smijt”
… … ...
wat heb ik hier
is dat niet alle liefde die ik voel
en al de liefde die ik kreeg
heeft het nog een doel
of zijn het louter woorden
koel en leeg
nee het voelt warm en ik voel leven
dit gooi ik niet weg
dit is om op het juiste moment
weg te kunnen geven
nee dit is geen gewicht geen last
dit neemt geen ruimte in
en zorgt vanzelf wel dat het past
… … …





zo
ik ben klaar
om verder te gaan
ik
kan
en
durf
weer rechtop
in mijn schoenen staan
ik voel me weer sterk
en zie dat ik zelfs wat ruimte over hou
die ruimte is voor het wee van mijn lief
dus lief het is voor jou
voor die tijd
en voor die dagen
dat het je zwaar valt
het alleen te dragen
tot het moment daar is
en het helemaal waar is
dat je het zonder te spijten
zelf kan dragen
of weg weet te smijten
want dat laatste kan ik niet voor je doen
dat is alleen aan jou
maar weet dat ik tot dat moment
het met alle liefde voor je sjouw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten