dinsdag 20 mei 2014

treurzang


zing mijn lament voor later
voor als ik er niet meer ben
en zing me dan een lied
veel mooier dan ik ken
niets dan goed
over de doden
niets dan goed
ook al is het niet echt
niets dan goed
want de doden zijn niet slecht
ja ik weet
ik was een klootzak
en alleen ik weet hoe groot
en dat was ik bij mijn leven
dus ook na mijn dood
maar niets dan goeds
over de doden
hun goed zijn
is de dood
zing mijn lament
voor later
of nu
net nu ik er nog ben
ik wil over mijzelf horen
en de mens die ik niet ken
zing mijn lament
zonder tranen
zing het zonder verdriet
en vervloek mij
diep in hades
zing mijn slecht
en al mijn niet
pis op mijn graf
en stamp de aarde stevig aan
bedek het met beton
en zorg
dat ik nooit nooit
op zal kunnen staan
zing mijn lament
en zuip je eigen lam
want weet
ooit dooft ook
jouw eeuwige vlam

©pieter mei 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten