donderdag 24 mei 2012

loop ik vandaag in de albert heijn 
ja, ik ben niet van gisteren 
ik let op de kleintjes 
maar soms let ik niet op 
ik deed 
zonder om te kijken 
bij het rek met kruiden 
omdat mijn ogen beter werken op afstand 
en de labels zo klein belettert zijn 
een paar stapjes achteruit 
en ik val 
achterover 
zit ik ineens op schoot 
bij iemand in een soort scootmobiel 
rolstoelachtige constructie 
verschrikt kijk ik in een paar schitterende ogen 
en een sensuele mond die zegt 
'moeten we nu ook zoenen ? 
ik denk 
waarom niet... 
en geef haar een kus 
niet zo'n halve 
maar recht op de bek 
ja 
ik ben niet gek... 
ze slaat haar armen om mij heen 
en zegt 
'thanks' 
ik geef haar een knipoog 
sta op 
en zeg 
'you are welcome' 

.... 

en zo 
heb ik voor het eerst in mijn leven 
een boodschap gedaan 
met een boodschap 
en daar kunnen geen zegeltjes 
of airmiles tegenop....... 

© pieter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten